Miesiąc: Listopad 2018

Dieta ketogeniczna.

Aby schudnąć należy ograniczyć spożycie energii i zwiększyć aktywność fizyczną. Światowa Organizacja Zdrowia zaleca wówczas udział tłuszczu w diecie na poziomie 25-35% ogółu energii, udział białka 10-15%, natomiast węglowodanów 45-65%. W ostatnich latach pojawiło się wiele diet, w tym takie o większej ilości tłuszczu (niż zalecany), które nie będą odpowiednie dla wszystkich osób i są niezgodne z aktualnymi rekomendacjami. Jedną z nich jest dieta ketogeniczna. Co oznacza i jak działa dieta ketogeniczna, dowiesz się z dzisiejszego wpisu.

Czytaj wiecej

Batony sezamowe.

Aby prawidłowo bilansować posiłki należy sięgać po produkty z każdej grupy, czyli uwzględniać w ciągu dnia odpowiednią ilość  warzyw i owoców, produktów zbożowych i mlecznych, mięsa, drobiu, ryb, jaj, strączkowe, orzechy, olej, oliwę, masło a także orzechy. Zjadanie produktów z każdej grupy urozmaica menu, dostarcza wszystkich witamin i minerałów a także odpowiednio dobrane pomogą w zrzuceniu kilku kilogramów.

Czytaj wiecej

Czarny makaron z indykiem, pieczarkami i galangal.

Gdy na zewnątrz robi się zimniej coraz częściej sięgamy po rozgrzewające zupy, które stanowią uzupełnienie naszej diety w witaminy i składniki mineralne. U nas popularne zupy w tym okresie to rosół, żurek, pomidorowa czy grzybowa. Jednak ostatnio sięgamy także po zupy z innych zakątków świata, takie jak ramen czym tom kha. Ta ostatnia przypadła mi do gustu tak bardzo że postanowiłam przygotować z tych składników danie główne. 

Czytaj wiecej

© Dietifit Wszystkie prawa zastrzezone / Theme rebulid by Dodencult