Miesiąc: Lipiec 2019

Sałatka ze śledzia z suszonymi pomidorami.

Ryby i przetwory rybne stanowią źródło cennych składników odżywczych, a w szczególności kwasów tłuszczowych omega-3. Spożycie ryb 1-2x w tygodniu zalecane jest w profilaktyce choroby niedokrwiennej serca. 

Czytaj wiecej

Fit monte.

Zawsze kiedy pojawia się ochota na małe “co nieco” warto mieć w lodówce jogurt i odrobinę kakao. Taki szybki deser zaspokoi ochotę na słodycze i nie będzie nas kusiło na gotowe i kaloryczne batony, ciastka czy jogurty z toną cukru w składzie.

Czytaj wiecej

Antyoksydanty w diecie.

W ciele człowieka powstają wolne rodniki, które oddziaływując z makrocząsteczkami komórkowymi prowadzą do różnych uszkodzeń, a w końcu do śmierci komórki. Istnieje wiele mechanizmów, które radzą sobie z wolnymi rodnikami, a najważniejsze to antyoksydanty.

Czytaj wiecej

Cukier w produktach spożywczych.

W żywieniu rozróżniamy węglowodany przyswajalne i nieprzyswajalne. Pamiętaj, że te pierwsze dostarczają energii, a trawione są i wchłaniane w jelicie cienkim. Drugie natomiast – są częściowo fermentowane w jelicie grubym dzięki obecnym tam bakteriom.

Czytaj wiecej

Dieta w cukrzycy.

Popatrz- wzrost stężenia glukozy we krwi następuje po spożyciu produktów spożywczych, które zawierają w swoim składzie węglowodany. Właśnie na podstawie tego wzrostu opracowano wskaźnik indeksu glikemicznego, który jest klasyfikacją produktów według efektu glikemicznego, jaki wywołują. Wykazano, że zwiększenie spożycia węglowodanów szybkowchłanialnych, czyli tych o wysokim indeksie glikemicznym może być przyczyną rozwoju zaburzeń gospodarki węglowodanowej, a w konsekwencji prowadzić do powikłań sercowo-naczyniowych.

Czytaj wiecej

© Dietifit Wszystkie prawa zastrzezone / Theme rebulid by Dodencult