Lemoniada malinowa z chia.

Woda gazowana na ugaszenie pragnienia będzie dobrym pomysłem w upalny dzień. Czy wszyscy mogą ją pić?

Lepsza woda gazowana czy niegazowana?

Podczas wysokich temperatur częściej sięgamy po napoje, co mnie bardzo cieszy. Nie ma znaczenia czy wypijamy wodę niegazowaną czy gazowaną (o ile nie dokuczają dolegliwości ze strony przewodu pokarmowego i nie musimy stosować odpowiedniej diety) ważne aby podczas upałów nawadniać organizm wodą czystą bez dodatku cukru.

Minerały w wodzie.

Wypijając większe ilości zwykłej wody dostarczamy przy okazji cennych minerałów przez co woda mineralna może uzupełnić nam pewne niedobory, natomiast sięgając po wody smakowe dostarczamy także… kalorie z cukru, który został dodany przez producenta. Zamiast katowania swojego ciała w ten sposób zróbmy sobie raz na jakiś czas taką lemoniadę 😉

Lemoniada malinowa z chia przepis.

Czas: 5 minut , Porcje: 4 

1 sztuka: Energia – 47 kcal, Białka –  1,5 g, Tłuszcz – 3 g, Węglowodany – 11 g

Składniki (4 porcje):

  • Woda lekko gazowana – 1000 ml (4 szklanki)
  • Maliny – 200 g (1,5 szklanki )
  • Nasiona chia – 20 g (4 łyżeczki)
  • Cytryna – 100 g (8 plasterków)
  • Miód pszczeli – 12 g (1 łyżeczka)

Wykonanie:

  1. Nasiona chia zalewam wodą, odstawiam do napęcznienia.
  2. Kilka malin rozgniatam widelce, dodaję do wody razem z plasterkami cytryny i łyżeczką miodu. Całość mieszam, dodaję kostki lodu.

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

Porcja lemoniady to:

Lemoniada malinowa z chia

Przepis bierze udział w akcji:


Lemonade Day

Poprzedni wpis

Kompot z karmelizowanego rabarbaru.

Kolejny wpis

Koktajl malinowy z miodem.

4 Komentarze

  1. Najlepsze w tym napoju jest to, że dodatkowo powstrzymuje głód dzięki chia. Super!

    • Ewelina Tabaczar

      O tak, dodałam jeszcze wiórki kokosowe, ale nie wniosły nic do tej lemoniady więc odpuściłam w przepisie 😉

  2. Pyszna, zdrowa i orzeźwiająca 🙂

Dodaj komentarz

© Dietifit Wszystkie prawa zastrzezone / Theme rebulid by Dodencult