Latem poszukujemy czegoś lekkiego, szybkiego w przygotowaniu i oczywiście zimnego! Często w tym okresie sięgamy po lody, które mają nas ochłodzić. Owszem można znaleźć kilka propozycji na rynku, których wartość odżywcza jest całkiem przyzwoita, ale ja zaproponuję fit desery o bardzo dobrym składzie, które można przygotować z łatwo dostępnych składników 🙂

Naturalne lody chałwowe w trzy minuty przepis.

Czas: 3 min. , Porcje: 1

1 porcja: Energia –  270 kcal, Białka –  10 g, Tłuszcz – 9 g, Węglowodany –  35 g

Składniki:

  • jogurt grecki  – 60 g (3 łyżki)
  • banan – 150 g (1 średnia sztuka)
  • masło orzechowe 100% – 15 g (1 płaska łyżka)

Wykonanie:

  1. Banana zamrażam na ok. 15-30 minut. Wyjmuję z zamrażarki, obieram, kroję na mniejsze kawałki.
  2. Banana łączę z jogurtem i miksuję blenderem (mogą zostać gdzieniegdzie większe kawałki banana).
  3. Dodaję masło orzechowe i dokładnie łączę wszystkie składniki.

Fit deser tiramisu przepis.

Czas:  3 min. (+30 minut oczekiwania) , Porcje: 1

1 porcja: Energia –  195 kcal, Białka –  6 g, Tłuszcz – 7,5 g, Węglowodany –  25 g

Składniki:

  • Ser mascarpone – 15 g (1 łyżka)
  • Jogurt grecki – 45 g (3 łyżki)
  • Miód – 15 g (1 łyżka)
  • Biszkopty – 6 g (2 sztuki)
  • Nektarynka – 70 g (1 mała sztuka)
  • Napar z kawy

Wykonanie:

  1. Na dno naczynia układam biszkopt. Zaparzam mocną kawę i namaczam biszkopty.
  2. Ser mascarpone, jogurt grecki i miód miksuję na puszystą masę. Dodaję połowę masy na biszkopt.
  3. Kroję nektarynkę, układam na masie z sera i jogurtu.
  4. Nakładam warstwami: biszkopt, masa, nektarynka. Wstawiam do lodówki na min. 30 minut.

Jogurt biszkoptowy przepis.

Czas:  5 min , Porcje: 1

1 porcja: Energia –  255 kcal, Białka –  6,5 g, Tłuszcz – 14 g, Węglowodany –  25 g

Składniki:

  • Jogurt grecki – 150 g (1 kubeczek)
  • Miód – 15 g (1 łyżka)
  • Biszkopty – 15 g (5 sztuk)

Wykonanie:

  1. Jogurt mieszam dokładnie z miodem, zalewam biszkopty. Czekam kilka minut aż biszkopty nasiąkną jogurtem.
  2. Całość można także zmiksować.