Zdrowsza drożdżówka – z budyniem i jagodami.

Znudziły Ci się kanapki na drugie śniadanie? Zobacz co ciekawego możesz zrobić.

Nawiązując do Akcji, którą zorganizowałam na portalu durszlak.pl dodaję przepis na zdrowszą drożdżówkę otwierając tym samym na moim blogu TYDZIEŃ Z ZDROWSZĄ DROŻDŻÓWKĄ. Niech sklepiki szkolne się nie martwią że nie będą miały co sprzedawać i niech sobie podpatrzą przepisy od blogerów 😉

Planowanie pracy w kuchni.

W tym wpisie dodam przepis na ciasto, które następnie podzieliłam na sześć części i zrobiłam różne nadzienia, tak aby drożdżówki nie były monotonne. Sześć różnych części = sześć różnych rodzajów drożdżówek. Od Ciebie zależy jakie kształty i wielkości będą miały drożdżówki. Ja natomiast podzieliłam ciasto dokładnie i w każdym przepisie na drożdżówki dodaję kaloryczność porcji.

Zasady akcji „Zdrowsza drożdżówka”.

Zdrowsza drożdżówka.

Przepisy na domowe drożdżówki:

Drożdżówka z budyniem i jagodami przepis.

Czas: 2 godz. , Porcje/ ciasto: 12 sztuk, Porcje/ nadzienie: 2 sztuki

1 porcja: Energia – 190 kcal, Białka –  7 g, Tłuszcz – 3 g, Węglowodany – 24 g

Składniki:

Ciasto (12 porcji):

  • Mąka typ 550 – 500 g (1/2 opakowania)
  • Mleko 2% tłuszczu – 250 ml (1 szklanka)
  • Drożdże piekarskie – 30 g (ok. 1/3 kostki)
  • Cukier – 5 g (1 łyżeczka)
  • Jaja kurze – 100 g (2 sztuki)
  • Masło – 12 g (1 łyżka)

Nadzienie (2 porcje):

  • Budyń na mleku (skrobia ziemniaczana + mleko) – 30 g (2 łyżki)
  • Borówki – 15 g (1 łyżka)

Wykonanie:

  1. Przygotować zaczyn: drożdże połączyć z ciepłym mlekiem i dwoma łyżeczkami mąki oraz cukrem. odstawić na 10 minut do wyrośnięcia. Nieco mleka zostawić na później.
  2. Rozczyn połączyć z mąką, jajkami i roztopionym (przestudzonym) tłuszczem.
  3. Wyrobić ciasto, wstawić do miski posypanej delikatnie mąką, przykryć czystą ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na około 1,5 godziny.
  4. Po tym czasie ciasto krótko wyrobić i rozwałkować. Takie ciasto gotowe jest do pokrojenia na różne kształty.
  5. W tym przepisie ciasto wycinać szklanką, na środku zrobić wgłębienie na nadzienie. Odstawić do wyrośnięcia ciasta na 15 minut.
  6. Skrobię ugotować na mleku (w czasie gdy odstawimy do wyrośnięcia zaczyn), nadziać drożdżówki razem z borówkami. Boki posmarować pozostałą ilością mleka. Upiec w piekarniku w 200 stopniach przez 20 minut.

Drożdżówka z budyniem 1

Drożdżówka z budyniem 2

Drożdżówka z budyniem 3

Drożdżówka z budyniem 4

Przepis bierze udział w akcji Zdrowsza drożdżówka: 
Zdrowsza drożdżówka

Poprzedni wpis

Jaglane trufle z domowym dżemem wiśniowym.

Kolejny wpis

Zdrowsza drożdżówka – z domowym dżemem wiśniowym.

2 Komentarze

  1. Jud

    Ja uzdrowiłabym ją jeszcze bardziej mąką pełnoziarnistą 😉 Mam u siebie przepis na ciasto drożdżowe orkiszowe pełnoziarniste z owocami i wpisuje się w ramy czasowe, ale nie wiem, czy mogłoby być użyte w akcji, bo nie ma formy drożdżówki 😀

    • Ewelina Tabaczar

      Oczywiście Jud! Dodaj do akcji – zobaczę sobie bo nie wiem o który przepis chodzi na Twoim blogu 😉 Mąka pełnoziarnista jak najbardziej! A forma obojętnie 😉

Dodaj komentarz

© Dietifit Wszystkie prawa zastrzezone / Theme rebulid by Dodencult