3

Malinowy koktajl z chia.

Nasiona chia (szałwia hiszpańska) jest popularna ze względu na wysoką zawartość błonnika pokarmowego, a także kwasów tłuszczowych omega-3. Badania naukowe wskazują na wysoki potencjał prozdrowotny nasion chia. Wykazują bowiem działanie hipoglikemiczne i hipolipemiczne. Nasiona chia charakteryzują się również wysoką aktywnością przeciwutleniającą.

 Składniki:

20 g (ok. 2 łyżki) nasion chia
150 g (1 filiżanka) mleka 1,5 % tłuszczu
50 g (garść) malin
 

Wykonanie:

1. Nasiona chia zalewam mlekiem i odstawiam na kilka min. Mieszam i zostawiam w lodówce na ok. 2-3 godziny.
2. Maliny miksuję z odrobiną mleka, wylewam na napęczniałe nasiona chia.
 

Wartość odżywcza:

Energia 200 kcal, B 7,5g, T 4g, W 16g

 

 

 

 

3 komentarze

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.