Malinowy koktajl z chia.

Nasiona chia (szałwia hiszpańska) jest popularna ze względu na wysoką zawartość błonnika pokarmowego, a także kwasów tłuszczowych omega-3. Badania naukowe wskazują na wysoki potencjał prozdrowotny nasion chia. Wykazują bowiem działanie hipoglikemiczne i hipolipemiczne. Nasiona chia charakteryzują się również wysoką aktywnością przeciwutleniającą.

 Składniki:

20 g (ok. 2 łyżki) nasion chia
150 g (1 filiżanka) mleka 1,5 % tłuszczu
50 g (garść) malin
 

Wykonanie:

1. Nasiona chia zalewam mlekiem i odstawiam na kilka min. Mieszam i zostawiam w lodówce na ok. 2-3 godziny.
2. Maliny miksuję z odrobiną mleka, wylewam na napęczniałe nasiona chia.
 

Wartość odżywcza:

Energia 200 kcal, B 7,5g, T 4g, W 16g

 

 

 

 

Poprzedni wpis

Płatki jęczmienne z jagodami.

Kolejny wpis

Płatki jęczmienne z czereśniami i bananem.

3 Komentarze

  1. Avatar

    Te nasionka są niezłe 😉 Dzięki Marzena 🙂

  2. Avatar

    Ten komentarz został usunięty przez autora.

  3. Avatar

    Nasionka chia uwielbiam i są ze mną od dawna 🙂 pyszny koktajl przygotowałaś Ewelinko 🙂

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

© Dietifit Wszystkie prawa zastrzezone / Theme rebulid by Dodencult