Niedziela to dzień w którym mogę sobie pozwolić na większy bałagan w kuchni i pichcenie przez kilka godzin. To jedyny dzień kiedy mam na to czas

Posiłki dietetyka.

Ze względu na pracę w ciągu tygodnia moje posiłki muszą być szybkie do przygotowania i wówczas nie mam czasu na eksperymenty. Dlatego to w niedzielę planuję jadłospis na cały kolejny tydzień i staram się co nieco przygotować, aby później móc zjeść coś pysznego na obiad.

Niedzielny obiad.

Dzisiejszy mój obiad jest w stylu ziemniaki + mielone + surówka.  Nie chciałam jednak aby to był klasyczny mielony w panierce, a nieco chudsza wersja, dlatego przygotowałam burgery z mięsa indyczego bez panierki. Klasyczne ziemniaki puree podrasowałam żółtym groszkiem, przez co zyskały ciekawszy smak. Dodatek to jarzyny z wody, lekko glazurowane na maśle z dodatkiem czarnego sezamu oraz surówka z białej rzodkwi.

Ambitnie i zdrowo 🙂

Niedzielny obiad przepis.

Składniki (1 porcja):
 
Burgery z indyka:
  • Mięso mielone z indyka – 100 g (1/5 opakowania)
  • Jajo kurze – 10 g (1/5 sztuka)
  • Mleko 1,5% tłuszczu – 10 ml (1 łyżka)
  • Chleb pszenny – 10 g (1/3 kromki)
  • Olej rzepakowy – 5 ml (1 łyżeczka)
Purre z ziemniaków i żółtego groszku:
  • Groch żółty połówki – 30 g (3 łyżki)
  • Ziemniaki – 100 g (1 duża sztuka)
  • Masło extra – 3 g (1/2 łyżeczki)
Surówka z białej rzodkwi:
  • Biała rzodkiew – 50 g (1/4 sztuki)
  • Jogurt naturalny 2% tłuszczu – 30 g (2 łyżki)
Jarzyny glazurowane z sezamem:
  • Marchew – 50 g (1 mała sztuka)
  • Pietruszka korzeń – 50 g (1 mała sztuka)
  • Sezam czarny – 3 g (1/2 łyżeczki)
  • Masło extra – 5 g (1 łyżeczka)
  • Przyprawy: sól, pieprz, majeranek
 
Wykonanie:
1. Chleb moczę w mleku przez kilka minut, następnie odciskam, dokładnie łączę z mięsem mielonym, startą cebulą i jajkiem. Dodaję sól i pieprz. Formuję burgera. Smażę na patelni z dodatkiem odrobiny oleju rzepakowego.
2. Żółty groszek moczę ok. 40 minut a następnie gotuję. W połowie gotowania dodaję ziemniaki i również gotuję. Gdy będą miękkie, odcedzam i ubijam z dodatkiem masła i majeranku.
3. Białą rzodkiew trę na tarce, łączę z jogurtem, dodaję szczyptę soli.
4. Jarzyny gotuję (ja użyłam z wywaru na zupę), glazuruję na patelni z dodatkiem odrobiny masła, łączę z podprażonym na suchej patelni sezamem.
 
 

 
Wartość odżywcza:
 
 
 
Patelnię do niskotłuszczowego smażenia można nabyć w internetowym sklepie: www.sklep.dajar.pl
 
Ambitnie i zdrowo