Omlety to ulubione danie większości osób aktywnych fizycznie, którzy zgłaszają się do mnie po porady dietetyczne w Rzeszowie. Mogą być przygotowane z samych jaj lub z dodatkiem mąki/ płatków owsianych. Dodatek mąki czy płatków zwiększa w diecie ilość węglowodanów, które dają energię podnosząc przy tym zawartość błonnika pokarmowego. Dodatki to tylko kwestia smaku. Omlet może być na słodko lub wytrawnie. Jako dietetyk preferuję urozmaicenie w diecie, robię raz tak, raz tak – w zależności od preferencji. A jaką wersję omletu Ty lubisz najbardziej?

Fit omlet z mąki orkiszowej na słodko przepis.

Czas: 5 minut , Porcje: 1

1 sztuka: Energia – 469 kcal, Białko –  31 g, Tłuszcz – 21 g, Węglowodany – 40 g

Składniki:

  • 100 g (2 sztuki) – jaja kurze
  • 30 g (2 łyżki) – mąka orkiszowa
  • 150 g (1 małe opakowanie) – serek wiejski ziarnisty
  • 30 g (2 łyżki) – dżem jagodowy niskosłodzony
  • 6 g (1 łyżeczka) – olej rzepakowy

Wykonanie:

  1. Jajka roztrzepać widelcem, połączyć z mąką, usmażyć na rozgrzanym oleju.
  2. Omleta posmarować serkiem wymieszanym z dżemem.