Zdarza się, że będąc na diecie o obniżonej kaloryczności pojawia się ochota na produkty typu fast-food. Klienci zgłaszają wówczas na wizycie u dietetyka, że mają ochotę na daną potrawę. W moim gabinecie dietetycznym staram się taki przepis uwzględnić opracowując plan żywieniowy. Oczywiście bilansuję dietę tak aby masa ciała nie podskoczyła 🙂 Bo dieta musi być smaczna aby była łatwa do zrealizowania.

Fit pizza z patelni przepis.

Czas: 5 minut , Porcje: 1

1 sztuka: Energia – 453 kcal, Białko –  27 g, Tłuszcz – 19 g, Węglowodany – 46 g

Składniki na ciasto:

  • Mąka jaglana  – 50 g (3 łyżki)
  • Jajo kurze – 60 g (1 szt.)
  • Mleko do 2% tłuszczu – 50 ml (3 łyżki)
  • Proszek do pieczenia – 3 g (1/2 łyżeczki)
  • Przyprawy: czosnek, zioła prowansalskie, pieprz, szczypta soli
  • Oliwa z oliwek – 6 g (1 łyżeczka)

Składniki na pizzę:

  • Ser mozzarella – 30 g (3 plasterki)
  • Szynka z indyka – 30 g (2 plasterki)
  • Pomidor/ pomidorki kokotajlowe – dowolnie
  • Szpinak/ rukola – dowolnie

Wykonanie:

  1. Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia, wymieszać dokładnie z przyprawami, jajkiem i mlekiem.
  2. Powstałą masę przelać na rozgrzaną patelnię z dodatkiem oliwy. Usmażyć z obu stron.
  3. Na wierzch pokroić ser, szynkę i pomidor. Posypać szpinakiem/ rukolą.