Wegetarianizm staje się coraz popularniejszy. Z roku na rok coraz więcej osób ogranicza spożycie mięsa z uwagi na względy etyczne czy zdrowotne. Jako że wyeliminowanie mięsa wiąże się z obniżeniem spożycia z dietą białka i składników mineralnych czy witamin, bardzo ważne jest aby nauczyć się wprowadzać roślinne zamienniki. Dobrze skomponowana dieta, bazująca na roślinnym źródle białka i uzupełniona w odpowiednią suplementacje wpłynie pozytywnie na nasze zdrowie. Dlatego też dzisiaj zapraszam Cię do zapoznania się z tym daniem wegetariańskim, który możesz dodać do swojej bazy przepisów i raz na jakiś czas przygotować. Jest niezwykle szybki i prosty w wykonaniu.

Wege burger z fasoli.

Czas: 5 minut, Porcje: 1

1 sztuka: Energia – 206 kcal, Białko –  14 g, Tłuszcz – 6 g, Węglowodany – 37 g

Składniki:

  • 200 g (1/2 puszki) odsączonej fasoli czerwonej konserwowej
  • 100 g (1/3 sztuki) papryki
  • 7 g (1 ząbek) czosnku
  • 6 g (1 łyżeczka) oleju rzepakowego/ oliwy z oliwek
  • ulubione przyprawy (pieprz, pietruszka, kminek)

Wykonanie:

  1. Fasolę odsączyć z zalewy, rozgnieść widelcem.
  2. Paprykę drobno pokroić, czosnek przecisnąć przez praskę.
  3. Składniki połaczyć z przyprawami, uformować burgera przy pomocy mokrych dłoni i usmażyć krótko z obu stron na oleju/ oliwie.