Fit frytki z fasolki szparagowej.

Porcja frytek w znanej restauracji fast food to ok. 300 kcal, gdzie największy odsetek stanowi tłuszcz. Moja propozycja ma zredukowaną kaloryczność o połowę, a dzięki obecności sezamu, tłuszcz w moim posiłku jest cenniejszy z żywieniowego punktu widzenia niż w klasycznych frytkach. 
Jeśli masz ochotę pochrupać coś podczas filmu wybierz tą przekąskę. Możesz także przygotować wcześniej i zabrać ze sobą do pracy – na zimno też jest smaczna.
 Dużą rolę odgrywają przyprawy – możesz spróbować skomponować własną mieszankę.
 

Składniki:
Fasolka szparagowa żółta – 200 g (1 garść)
* Masło extra – 10 g (1 płaska łyżka)
Sezam czarny – 6 g (1 łyżeczka)
Przyprawy: cząber, kozieradka, czosnek, chilli, papryka słodka, papryka ostra, pieprz czarny
 
*możesz zamienić na tłuszcz roślinny (np. olej rzepakowy)
 
Wykonanie:
1. Z fasolki odkrawam oba końce, następnie fasolkę gotuję przez kilka min.
2. Na suchej patelni podgrzewam sezam.
3. Na patelni rozgrzewam masło (mały ogień) i wsypuję przyprawy. Gdy zioła połączą się z masłem przekładam odsączoną z wody fasolkę i obtaczam w ziołach.
4. Gotową fasolkę posypuję nasionami sezamu.
 
Wartość odżywcza:
 

 

 

 

 

 

 

Poprzedni wpis

Płatki jęczmienne z czereśniami i bananem.

Kolejny wpis

Ziemniaki zapiekane z cukinią.

4 Komentarze

  1. Też lubię, zwłaszcza świeżą 🙂

  2. Uwielbiam fasolkę, świetny pomysł 🙂

  3. Fajna przekąska i fajne fotki 🙂

Dodaj komentarz

© Dietifit Wszystkie prawa zastrzezone / Theme rebulid by Dodencult