Rustykalna tarta z truskawkami – dieta SIRT

Do niedawna o sirtuinach i resweratrolu mówili tylko nieliczni. Teraz to się zmieniło i dieta SIRT stała się bardzo popularna. Tutaj pisałam o tej diecie – o jej założeniach i etapach.   Sirtuiny to grupa białek służąca do kontrolowania proseców komórkowych i uczestnicząca w utrzymaniu homeostazy metabolicznej. Jako dietetyk uważam, że dieta SIRT jest doskonałą podstawą do wprowadzenia trwałych zmian w żywieniu. Niekoniecznie popieram kaloryczność w początkowym etapie, jednak ilość warzyw i owoców oraz cennych produktów zbożowych jest na pewno godna polecenia. 

Czytaj wiecej

Ile wody pić w ciągu dnia?

Woda w naszym organizmie stanowi przeciętnie 60% masy ciała. Zmniejsza się wraz z wiekiem do 50% u osób w wieku podeszłym, co jest związane ze spadkiem w tej grupie wiekowej beztłuszczowej masy ciała. Odpowiednie nawadnianie wpływa na poprawne funkcjonowanie organizmu, jednak bardzo często spożywamy za mało wody. Ile powinniśmy więc pić w ciągu dnia i jaka woda będzie najlepsza? No i przede wszystkim czy zalecane 2 litry na dzień dotyczą tylko wody czy wszystkich przyjętych płynów w ciągu dnia?

Czytaj wiecej

Na czym smażyć?

Jakość tłuszczu użytego do smażenia ma ogromne znaczenie, gdyż wiele potraw pochłania go aż do 40%! To ważne jeśli chcemy schudnąć i liczymy kalorie. Bardzo często spotykam się z mocną wymianą zdań pomiędzy uczestnikami na warsztatach dietetycznych, dotyczącą smażenia na oliwie z oliwek. Jedni uważają, że absolutnie – oliwa tylko na surowo, natomiast są tacy którzy bronią smażenia na oliwie. Jak jest naprawdę? Jaki tłuszcz nadaje się do smażenia, a jaki spożywać najlepiej w postaci surowej?

Czytaj wiecej

Dieta SIRT – dieta Adele.

W ostatnim czasie w internecie pojawiły się spektakularne zdjęcia Adele. Przeszła ona niesamowitą metamorfozę. Jak się dowiadujemy, piosenkarka schudła 45 kg za sprawą diety SIRT. Co to za dieta i jakie są jej założenia? 

Czytaj wiecej

Jogurty z “czystym” składem z Biedronki – moje TOP 3.

Od dawna producenci obniżają zawartość cukru i tłuszczu w swoich produkach z racji tego, że produkty takie są pożądane przez nas – konsumentów. Niestety żywność typu “light” nie do końca okazała się tak zdrowa jak wszyscy myśleli. Teraz na półki sklepowe wskoczyły produkty wysokobiałkowe i bez dodatku cukru, nazywane “pure”. Czy producenci poradzili sobie z ich “czystym” składem?

Czytaj wiecej

Strona 1 z 30

© Dietifit Wszystkie prawa zastrzezone / Theme rebulid by Dodencult